Onze nieuwe aanwinst: camper Tarifa!

March 7, 2017

2640 KM!!!

Mogen we haar even voorstellen, onze nieuwe aanwinst..... camper Tarifa!!

Afgelopen januari gevonden, vervolgens ingericht (mijn favoriete onderdeel) en voorzien van ons logo,  Go Spain. Dat laatste blijft voor ons een speciaal moment.

Dag 1. Vrijdagochtend beginnen Bart en ik aan onze rit richting Malaga.

Met een gevulde koelkast,  een opgemaakt bed en de TomTom ingesteld op de eerste stop in Frankrijk zo’n 850 km verderop.

De Tarifa rijdt heerlijk. We hebben een stapeltje cd's mee dus er mag (zelfs vals) gezongen worden.

We ontwijken de files rond Parijs (de krokusvakantie is begonnen) door een omweg richting het oosten te maken.

We zoeken een camping in de omgeving van Tours. Om 20.00 hopen we daar aan te komen.

Alles loopt op rolletjes, totdat (nadat we net een benzinestation zijn gepasseerd) het lampje van de benzine gaat branden. Oeps…. hoe ver kunnen we nog? Het metertje loopt nu wel heel snel achteruit meldt Bart. We rijden en rijden en dan de opluchting..... daar .….....een benzinepomp in zicht. Met nog zo'n vijfhonderd meter te gaan valt ineens de motor uit. We rollen en rollen tergend langzaam door, maar 100 meter voor de pomp is t echt gedaan. Duwen geblazen dus…Bart krijgt gelukkig wel snel hulp… We halen uiteindelijk de pomp… wat een mazzel!

Tip voor de toekomstige huurders.... vul de tijd tank op tijd

Dag 2.  700 km voor de boeg, dus vroeg op pad.

Rond een uur of drie komen we aan in San Sebastián. Daar is een camperplek waar je voor €3.30 per nacht mag staan. We zijn niet de enige, er staan nog zo’n 40 andere campers (t is weekend). We hebben echt het allerlaatste plekje weten te bemachtigen.

’s Avonds gaan we de stad verkennen. San Sebastián ligt aan een indrukwekkende baai. Op het strand staat een prachtig kurhaus a la Scheveningen (nu omgetoverd tot sportschool). Na zo’n 45 minuten wandelen zijn we in hartje centrum beland.

Het is zaterdagavond, het is druk en de stad bruist. San Sebastián staat bekend om z’n tapas en pintxos en werkelijk overal zien we gezellige restaurantjes en barretjes. Bij bar Borda Berri bestellen we een wit wijntje en proeven de Baskische tapas. Hier kunnen wij wel aan wennen. Bij Zeruko staat de bar afgeladen vol met de meest bijzondere gerechtjes: gevulde courgettebloemen, zee-egels, gerookte paling geserveerd onder een glazen stolpje etc. We proeven en proeven… het is even lekker allemaal. Wel ontdekken we dat 2 lange dagen rijden toch z’n tol eist en verlangen daardoor naar ons bedje in de camper. We gaan "huiswaarts".

Dag 3.  We worden al voor zessen wakker en gaan weer rijden. Onderweg halen we 2 café con leche.

Extremadura is een prachtige provincie. De lente lijkt hier al begonnen. Glooiende heuvels met fris groen gras en overal zijn velden met madeliefjes te zien. Ik word er blij van!!!

In het boekje kleine rustieke campings hebben we gelezen over een camping bij het nationaal park Monfrague. Hier komen we rond half twee aan, het is lunchtijd. Het menu del dia: 3 gangen incl. een wijntje, kost 12 euro. We krijgen artisjokken en paella vooraf. Ik kies vis met garnalen en Bart neemt het stoofpotje. Ook de toetjes smaken goed!

We gaan nog even voor de camper in t zonnetje zitten. Niet te lang want we willen graag wat meer van de omgeving zien.

13 Km verderop ligt Monfrague. Bij het visitor center krijgen we een kaart van met daarop een goed aangeduide wandeling van 8 km.  We lopen door een schitterend gebied met heuvels,  beekjes en meren. Boven ons cirkelen de adelaars en zwarte gieren. Wat is het hier ontzettend mooi. Echt een aanrader!!

’s Avonds lezen we wat en duiken we weer vroeg ons bed in.

Dag 4. We besluiten een klein stukje terug te rijden richting Plasencia, een charmant stadje op 10 km van de camping. We kunnen de Tarifa makkelijk parkeren en lopen het stadje in. Er is een oude Parador en het Palacio Carvajal Giron dat 4 jaar geleden tot hotel is omgebouwd. Hier drinken we een kopje koffie en lopen vervolgens nog wat rond. We gaan hier zeker terug komen, maar met nog 6 uur rijden te gaan willen we toch weer op pad. We hebben besloten de iets langere route via Cordoba te nemen omdat we wat meer van dit prachtige landschap willen zien.  De groene velden met stenen muurtjes en veel, heel veel schapen doen ons af en toe aan Engeland denken.

We gaan onderweg nog in het zonnetje picknicken bij een groot meer. We kunnen bijna niet geloven dat het nog maar Februari is.

De kilometers verstrijken en dan zien we het bord van Alhaurin!!!! Het einde is in zicht. We worden opgewacht door de dames en krijgen een met liefde gekookte maaltijd en een welverdiend wijntje. Wat een fijne thuiskomst is dit.

2640 kilometer…… Ja dat is best een stuk, maar wat was het weer de moeite waard.